دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی
یک شنبه 5 بهمن 1399 ساعت 22:36 | بازدید : 275 | نویسنده : کارشناس ارشد امنیت | ( نظرات )

چرا باید از دستگاه‌های حضور و غیاب استفاده کنیم؟

به طور کلی، خریدن دستگاه انگشت زن برای مدیران، صرفه‌ی اقتصادی زیادی دارد.
زیرا مدیران از طریق دستگاه حضور غیاب می‌توانند علاوه بر محاسبه کارکرد و حقوق پرسنل، با کاهش هزینه‌های پرسنلی، منافع مالی زیادی را برای سازمان خود به ارمفان می آورند. برای این موضوع مقاله قیمت دستگاه حضور و غیاب را مطالعه نمایید.
در کل، موارد زیر مدیران را ترغیب به خرید دستگاه انگشت زنی حضور و غیاب می‌کند:

  •      ساعات دقیق ورود و خروج پرسنل را کنترل می‌کند.
  •      آمار دقیق اضافه‌کاری و کسرکار را کنترل می‌کند.
  •       دخالت افراد غیرمسئول را به حداقل می‌رساند!
  •       محاسبه‌ی حقوق و دستمزد پرسنل را ساده می‌کند!
  •       آرشیو کاملی از ساعات ورود و خروج کارمندان خواهند داشت.
  • بهترین نرم افزار حضور غیاب 

قیمت دستگاه انگشت زنی حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی چیست؟

یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین دستگاه حضور غیاب در دنیا، دستگاه حضور غیاب اثرانگشتی است که تا به امروز محبوبیت بسیاری را در بین مردم به دست آورده است.
این دستگاه با استفاده از فناوری‌های بیومتریک طراحی شده است و طرز کار دستگاه به این صورت است که: ویژگی‌های فیزیکی و منحصر به فرد هر کارمند را مشخص می‌کند و در حافظه‌ی خود ثبت می‌کند و در هنگام ثبت ورود و خروج توسط دستگاه ورود و خروج، از این داده‌های ثبت شده استفاده می‌کند.
سیستم‌های حضور و غیاب بیومتریک، نظیر سیستم حضور غیاب اثر انگشت و دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره، این اطمینان را برای مدیران حاصل می‌کند که دقیقا خود شخص در محل حضور دارد و امکان تقلب و اشتباه را تقریبا به صفر می‌رساند.
البته مقصودمان این نیست که بگوییم امکان تقلب در این دستگاه‌ها اصلا وجود ندارد! بلکه این دستگاه‌ها نیز ممکن است نقاط ضعف و قوت خاص خود را داشته باشند.
اما حداقل با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانید اطمینان حاصل کنید که درصد ضریب خطا و تقلب را به حداقل رسانده‌اید!

دستگاه حضور و غیاب انگشتی

قیمت دستگاه انگشت زنی حضور و غیاب

در خرید دستگاه‌های حضور و غیاب، مدیران به دو دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شوند:
گروه اول مدیرانی هستند که قبلا دستگاه حضور و غیابی را تهیه کرده و مدتی هم از آن استفاده کرده‌اند؛ اما به دلیلی یک از مشکلات زیر، تصمیم به تعویض دستگاه گرفته‌اند:

  1.   شرکت تولیدی دستگاه وارداتی بوده (دستگاه چینی است) و به دلیل تحریم‌ها، فروش قطعات یدکی دستگاه را به ایران ممنوع کرده است.
    در نتیجه اگر دستگاه خراب شود امکان تعمیر مجدد آن وجود ندارد و دستگاه عملا بی‌استفاده خواهد شد.
  2.   دستگاه خدمات پس از فروش و پشتیبانی مناسبی ندارد.
  3.   شرکت سازنده‌ی دستگاه امکان ارتقا و بروزرسانی برنامه‌های نرم‌افزارش را ندارد.
    در نتیجه اگر مدیر نیازمند امکانات جدیدی باشد، شرکت سازنده نمی‌تواند به آن‌ها این امکانات را ارائه دهد و دستگاه برای مدیر عملا بی‌استفاده خواهد شد.

گروه دوم مدیرانی هستند که به تازگی با دستگاه حضور و غیاب آشنا شده‌اند و می‌خواهند برای شرکتشان سیستم مناسبی را تهیه کنند.
اولین موضوعی که ذهن این مدیران را به خود مشغول می‌کند؛ قیمت دستگاه حضور و غیاب است. این موضوع به معنی آن است که این مدیران به صورت ناخودآگاه به دستگاه‌های ارزان‌تر جذب می‌شوند.

در ادامه‌ی ماجرا می‌بینید که خرید دستگاه ارزان‌تر همان و پشیمانی هم همان.
اگر شما هم جز همین دسته از مدیران هستید؛ توصیه‌ی ما به شما این است که قیمت دستگاه را در اولویت نگذارید زیرا پس از مدتی به مشکلات مدیران گروه اول برمی‌خورید!
بلکه دستگاهی را انتخاب کنید که بیشترین کارایی و استفاده را برای شما داشته باشد، حال اگر قیمت آن هم نسبتا بالا بود اشکالی ندارد.

نحوه‌ی کار دستگاه حضور غیاب انگشتی

دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی ارزان به شرح مقابل کار می‌کند: هنگامی که پرسنل یک سازمان انگشت خود را بر روی سنسور حسگر قرار می‌دهد؛ دستگاه اثر انگشت او را شناسایی کرده و نقشه‌ی مختصاتی از اثرانگشت او تهیه کرده و در حافظه‌ی خود ثبت می‌کند.
این نقشه‌ی مختصاتی برای دستگاه، حکم کارت شناسایی کارمند را دارد.
پس از ثبت اثر انگشت در حافظه‌ی انواع دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی، کارمند هربار که برای ورود یا خروج اثر انگشت خود را روی سنسور دستگاه بگذارد؛ دستگاه این اثر انگشت را با اثر انگشت ثبت شده مطابقت می‌دهد.
اگر تطابق وجود داشت، ساعت ورود و خروج کارمند ثبت می‌شود و اگر تطابق وجود نداشت، دستگاه اثر انگشت فرد را شناسایی نمی‌کند.
پس برای کار با دستگاه حضور غیاب اسکنر اثر انگشتی باید مطابق مراحل زیر عمل کنیم:

  1. همه‌ی کارمندان باید اثر انگشت خود را با قرار دادن انگشت در محل حسگر، در حافظه‌ی دستگاه ذخیره کنند.
  2. کارمندان برای ثبت ورود و خروج خود، انگشت خود را در محل حسگر دستگاه قرار دهند تا هویت آن‌ها شناسایی شود.

بهترین مدل دستگاه انگشت زنی حضور و غیاب کدام است؟

حال سوالی که ممکن است برایتان مطرح شود، این است که: کدام یک از انواع دستگاه‌های حضور و غیاب از سایرین بهتر است و کارآمدی بهتری دارد؟!
در پاسخ به این پرسش شما باید بگوییم که شما برای این که بتوانید بهترین دستگاه حضور و غیاب را بخرید؛ باید به نیازها و محدودیت‌های سازمان خودتان نگاه کنید و بر این اساس برنامه‌ریزی را انجام دهید.
از آنجایی که نیازها و ویژگی‌های هر سازمان منحصر به فرد خود سازمان است ما نمی‌توانیم دستگاه مشخصی را به شما پیشنهاد دهیم و بگوییم این بهترین دستگاه برای سازمان شماست!
بلکه تلاش ما بر این است که در این مقاله و مقاله‌های بعدی مزایا و معایب هر کدام از این دستگاه‌های حضور و غیاب را برای شما تشریح کنیم؛ تا شما با استفاده از این اطلاعات بهترین تصمیم را بگیرید و دستگاه نهایی و مورد نظر خود را تهیه کنید.

دستگاه اثر انگشت حضور و غیاب

ویژگی‌های منحصر به فرد دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی

  • در دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی امکان تقلب تقریبا به صفر می‌رسد؛ زیرا شما نمی‌توانید الگوی اثر انگشت فرد دیگری را حدس بزنید و به جای کس دیگری، حضور شخص را وارد کنید.
    در صورتی که در دیگر دستگاه‌های حضور و غیاب ممکن است بتوانید گذرواژه و الگو را حدس بزنید. پس امکان تقلب در این دستگاه بسیار کم است.
  • در دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی، شما نمی‌توانید حضور شخص دیگری به غیر از خودتان را ثبت کنید؛ زیرا باید اثر انگشت او را به همراه داشته باشید که این کار عملا غیر ممکن است.
    اما در سایر دستگاه‌ها، نظیر دستگاه حضور و غیاب کارتی، می‌توانید علاوه بر حضور خودتان، حضور چندین شخص دیگر را هم با به همراه داشتن کارت آنان، ثبت کنید.
  • در سایر سیستم‌های حضور و غیاب ممکن است گذرواژه یا کلمه‌ی عبور خود را فراموش کنید، اما در سیستم حضور و غیاب اثرانگشتی، شما همیشه برای ورود، اجزای بیومتریک خود (اثر انگشت) را به همراه دارید.

مزایای دستگاه انگشتی

حال که دانستیم دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی چیست و چگونه کار می‌کند؛ زمان آن است که از خود بپرسیم چرا بین مدل‌های مختلف دستگاه‌ حضور و غیاب، باید دستگاه‌ حضور غیاب اثر انگشتی را انتخاب کنیم؟
همه‌ی ما می‌دانیم که لازمه‌ی یک خرید درست، شناخت کامل محصول می‌باشد.
ما در این بخش از مقاله تصمیم داریم تمامی نقاط ضعف و قوت دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی را بیان کنیم تا شما بتوانید با دید باز، تصمیم به خرید بگیرید و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.
در این بخش از مقاله مزایای انتخاب دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

  • اثر انگشت برای هر کارمند منحصر به فرد است:

  با استفاده از دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی، شما می‌توانید ویژگی‌های بیومتریک هر شخص را به صورت مجزا در سیستم حضور و غیاب ثبت کنید.

  • امکان تقلب را از کارمندان می‌گیرد:

 از آنجایی که ویژگی‌های بیومتریک هر فرد مختص به همان فرد است و در شخص دیگری تکرار نمی‌شود؛ امکان تقلب در سیستم تایمکس انگشتی عملا وجود ندارد.

  • صرفه‌جویی در هزینه:

شما با خرید دستگاه‌های حضور و غیاب در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید!
زیرا تحقیقات نشان داده‌اند شرکت‌هایی که از دستگاه‌های حضور و غیاب استفاه نمی‌کنند حدود ۱۵- ۱۰ درصد، حقوق و کارمزد بیشتری (بر حسب اشتباه) به کارمندان خود پرداخت می‌کنند.

 یکی دیگر از مزایای دستگاه اکسس کنترل این است که کارفرما می‌تواند از راه دور، با استفاده از اینترنت و نرم‌افزار حضور و غیاب بر عملکرد کارکنان نظارت داشته باشد و کارمندانی را که در راه دور کار می‌کنند؛ کنترل نماید.

  • رضایت شغلی کارمندان از دستگاه حضور غیاب اثر انگشت

این سیستم توانسته است رضایت کارمندان را هم، جلب کند!
در گذشته زمان‌های اضافه‌کاری کارمند ممکن بود در سیستم ثبت نشود و کارمند حق و حقوق خود را به طور کامل دریافت نکند.
اما با روی کار آمدن سیستم‌های حضور و غیاب این مشکل برطرف شد و رضایت شغلی کارمندان افزایش پیدا کرد.

  • صرفه جویی در زمان برای محاسبه‌ی حقوق کارمند:

در گذشته محاسبه‌ی حقوق کارمندان به صورت دستی انجام می‌گرفته است.
محاسبه‌ی دستی، هم بسیار زمان‌گیر بود و هم احتمال رخ دادن خطا و اشتباه در آن بسیار زیاد بود.
اما با روی کار آمدن خرید دستگاه حضور غیاب اثر انگشت، زمان محاسبه‌ی حقوق و دستمزد کارکنان به حداقل رسید و احتمال خطا در محاسبات نیز به صفر تبدیل شد.

قیمت دستگاه تشخیص اثر انگشت

معایب دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی

حال که درباره‌ی چند نمونه از مزایای دستگاه حضور غیاب با اثر انگشت صحبت کردیم؛ لازم است چند عیب این دستگاه را هم متذکر شویم تا شما بتوانید بهتر تصمیم بگیرید و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.
چند تا از معایب عمده‌ی دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی به شرح زیر است:

  •  آلودگی دستگاه انگشت زن

یکی از مشکلات دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی، انتقال آلودگی و میکروب‌ها از طریق سنسور دستگاه است.
زیرا کلیه‌ی کارمندان با این سنسور سر و کار دارند و اگر شخصی از میان کارمندان بیماری یا آلودگی خاصی داشته باشد، این مشکل به کارمندان دیگر هم منتقل می‌دهد و آن‌ها را نیز بیمار می‌کند.

  • ناخوانا بودن اثر انگشت

گاهی اوقات اثر انگشت کارمند در هنگام ورود ثبت می‌شود، اما در هنگام خروج، دستگاه دچار مشکل می‌شود و اثر انگشت فرد را ثبت نمی‌کند.
این اتفاق به  ۳دلیل عمده رخ می‌دهد:

  1. فرد به صورت ژنتیکی اثر انگشت ضعیفی دارد.
  2. فرد در طول روز با آب و مواد شیمیایی زیادی سر و کار داشته و این موضوع باعث شده تا اثر انگشت ناخوانایی داشته باشد.
  3. دست فرد متورم شده و اثر انگشت وی قابل شناسایی توسط دستگاه نیست.
  • بیماری در هنگام ثبت اثر انگشت

بعضی از افراد به دلیل بیماری‌های خاص متاسفانه اثر انگشت خود را از دست می‌دهند و امکان استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی را ندارند.

  • رطوبت برای ثبت اثر انگشت

اگر شما هم جز کسانی هستید که تصمیم گرفته‌اید دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی را خریداری کنید؛ باید بدانید که ممکن است کار کردن با این دستگاه در فصول سرد سال کمی برایتان مشکل باشد.
زیرا در فصل‌های سرد سال نظیر پاییز و زمستان، میزان رطوبت هوا کاهش می‌یابد و خوانایی اثر انگشت را برای سنسورهای نوری دچار مشکل می‌سازد.
«چگونه دستگاه اثر انگشتی را دور بزنیم؟» اگر برای شما هم این سوال پیش آمده، پیشنهاد می‎کنیم که حتما سری  به این صفحه بزنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با دستگاه حضور غیاب اثرانگشتی آشنا کنیم و یاد گرفتیم که:

  • چرا باید از دستگاه‌های حضور و غیاب استفاده کنیم؛
  • دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی دقیقا چیست؛
  • قیمت دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی چقدر است؛
  • نحوه‌ی کار دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی به چه صورت است؛
  • بهترین مدل دستگاه حضور و غیاب کدام است؛
  • ویژگی‌های منحصر به فرد دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی را شناختیم؛
  • با مزایای دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی آشنا شدیم؛
  • و گوشه‌ای از معایب دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی را فهمیدیم.

امیدوارم که این مقاله‌ی جامع و کامل درباره‌ی دستگاه حضور غیاب اثرانگشتی، به شما در تصمیم‌گیری برای خرید دستگاه کمک کرده باشد و تا به حال فهمیده باشید که کدام یکی از انواع دستگاه حضور و غیاب برای سازمان شما مناسب‌تر است.
در هر صورت، ارشناسان شرکت جهان گستر پارس آماده‌اند تا در ساعات کاری پاسخگوی سوالات شما باشند و با مشاوره‌ی رایگانشان شما را راهنمایی کنند.
برای ارتباط با آن‌ها کافیست با شماره‌ی پایین صفحه، تماس حاصل نمایید!
اگر هم علاقه دارید درباره‌ی ذستگاه‌های حضور غیاب بیشتر بدانید می‌توانید سری به وبلاگ جهان گستر پارس بزنید!

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
پیوندهای روزانه
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ساعت زنی و آدرس saatzani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 78
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 92
:: بازدید ماه : 281
:: بازدید سال : 514
:: بازدید کلی : 2331